Gæstebloggere Inspiration

Karinas rejsedagbog fra Dubai

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Overvejer du en tur til Dubai?  Her kan du læse om Karina og Renes tur til Dubai og finde god inspiration til din næste tur.

Skrevet af Karina Kjær.

Jeg har egentlig i mange år haft et ønske om at vise min kæreste René, Dubai. Mest af alt fordi jeg gerne ville vise ham, alle de fantastiske steder jeg stødte på for knap 5 år siden, da jeg boede dernede i en måned.  Så hans fødselsdagsgave i år var altså en tur derned.

Der er masser af ting at give sig til hvad enten man er typen der gerne vil  på sightseeing eller typen der gerne vil dase,  shoppe og spise god mad – og nå ja, have en lille drink eller to.

Jeg vil give jer et lille indblik i, hvad vi  oplevede på vores 4 dage i Dubai.

Tirsdag den 14 marts.

Den første hele dag i Dubai. Vi sov længe efter at have rejst hele natten. Da vi vågnede tog vi ud i et af verdens største malls nemlig Dubai Mall. Hvis du er typen der ELSKER at shoppe og slet ikke kan få nok – så er mallet det helt rigtige sted for dig. Hvis du til gengæld ikke er så stor fan af shopping, så er der masser af give dig til mens konen, kæresten eller veninden shopper. Der er et kæmpe akvarium midt i mallet. Der er en stor foodcourt og sidst men ikke mindst er der et af verdens største springvand med lys og musik som kaldes Dubai Fountain og  nå ja, lige ved siden af, verdens højeste bygning Burj Khalifa.. Vi så showet klokken 20.00, det er et MUST SEE! Men, tilbage til shoppingen. Jeg har heldigvis en kæreste der ikke har noget imod at shoppe(Lucky – YES I KNOW), så der blev shoppet helt frem til om aftenen. Tøjet er ikke billigere i Dubai, men de har mange kæder som vi kender fra  London som Pull And Bear, New Look, River Island, Forever21, Barscha, Topshop, Topman, Mango, Zara osv. Og de har tøj i prisklasser, hvor de fleste kan være med.

Onsdag den 15 marts.

Vi bookede en tur til ørken safari i går aftes på nettet. Getyourguide.com. Det var en halv pris ift. Hvis vi bookede på hotellet. Jeg vil anbefale at I undersøger Getyourguide.ae og Groupon.ae for gode deals samt timeoutdubai.ae for at se hvad der sker i byen inden I tager afsted. Inden ørkenturen var vi i den gamle bydel og på guld- og krydderi souk. Vær forberedt på at det er et intenst sted at være og sælgerne er meget opsøgende. De er ikke farlige, men de er ret nærgående. Hvis man har tiden vil jeg anbefale at man besøger det gamle museum, sådan at man får et indblik i Dubais historie. Vores ørkentur startede kl. 15, hvor vi blev hentet på hotellet og kørte herefter ca. 1 time for at komme ud i ørkenen. Første del af turen var fotografering og vild kørsel(SÅ SJOVT) i sandbakkerne. Efter en times sjov ankom vi til beduinlejren hvor vi skulle spise aftensmad, ride på kameler og se shows. En stor oplevelse som jeg vil anbefaler alle der besøger Dubai. Turen varede i 6 timer og kostede 350 kr. Pr. Mand.

Torsdag den 16 marts.

Dagen i dag var måske lidt anderledes end vi lige havde forestillet os, da vi stod op. Vi havde besluttet os for at gå en lille tur. Men vejret var perfekt til at gå – ikke for varmt og luftfugtigheden var til at holde ud – så vi besluttede os for bare at gå og se hvor vi endte. Det gode ved at gå rundt er at du oplever byen på en helt anden måde end hvis du blot holder dig til taxa og motorvejen. Vi gik forbi et område kaldet Al Satwa og det er virkelig en oplevelse værd.

Det er vel et af de bedste eksempler på den kontrast Dubai besidder. Der er jo hundredetusinder af gæstearbejdere fra Pakistan, Filipinerne mv. der nærmest arbejder under slavelignende forhold – og de lever selvsagt ikke et liv i sus og dus. Så derfor mens vi stod der i Al Satwa midt i fattigdom – og kiggede op. Og det eneste vi kunne se var skyskrabere som symboliserer luksus og velstand. Det er et besøg værd og ret tankevækkende. Jeg kalder området Al Satwa, men det er ikke hele Al Satwa området, vi stødte bare på et skilt med navnet lige inden. Vi endte med at gå 12 kilometer den eftermiddag. Aftenen blev brugt i Dubai Marina. En masse skyskrabere rundt omkring en ”Sø”. Masser af restauranter og turen rundt om Marinaen er 7 km. Så på med de gode sko og tag Marinawalk som det kaldes.

Fredag den 17 marts.

I dag har vi haft en anderledes og rigtig fed oplevelse. I anledningen af Irernes nationaldag St. Patriks Day tog vi ud i The Irish Village  som ligger lige ved siden af Dubai Duty Free Tennis Stadium for de interesserede. The Irish Village var fuld af liv og glade dage og her var der øl og alkohol i rigelige mængder.

Efter at have drukket øl og spist lidt mad satte vi os på plænen og lyttede til Irsk live musik. Det var gratis at komme ind i The Village men øllene kostede 40 AED pr. Stk. Det er lidt dyrere end hvad vi er vant til i Aalborg hvertfald. ?

Aftenen og turen blev afsluttet med et besøg på en ny asiatisk restaurant i nærheden af vores hotel.

God tur og husk at nyd det!

Dubai

Gode rejsetips

• Valutaen er AED og har du 100 AED har du ca. 200 DKK. Tjek valutaomregner.dk inden afrejse for at få den rigtige kurs.
  • Husk at der er regler der bør holdes af turister. Det er ikke tilladt at gå i hånd på gaden og generelt at vise følelser offentligt,
  • Det er ikke tilladt at drikke alkohol offentlige steder. De eneste steder med alkohollicens er hotellerne, og derfor vil du opleve at clubberne er lokaliseret på et hotel.
  • Hver tirsdag er der Ladies night som betyder at damerne drikker gratis de fleste steder.
  • Terminal 1 er en lufthavn (DXB) Vi stod desværre ude i den forkerte lufthavn – så derfor måtte vi tage en taxa de 60 km. tilbage til den rigtige lufthavn. Vi nåede heldigvis flyet da vi var i god tid.
  • Startgebyret på taxa er som oftest 5 AED med mindre du har bestilt taxaen. Så er startgebyret 12 AED. Der er altid mulighed for at få en taxa, så det er ikke nødvendigt at forudbestille.

I er velkomne til kommenterer på opslaget hvis I vil have flere gode rejsetips ?

Oliver fra Travelscoop

Mit navn er Oliver, og jeg er en 25-årig nordjyde med rejsefeber. Med en masse rejseerfaring i rygsækken finder jeg dagligt de bedste rejsetilbud til dig. Du kan læse mere om mig (og Travelscoop) ved at klikke HER. __________________________________________________________________________________________________ Dette indlæg kan indeholde affiliate-links (reklamelinks).