Bestil et rejseforslag

Med Travelsscoops Rejseforslag har du muligheden for at få tilsendt et skræddersyet og uforpligtende rejseforslag, helt gratis! Du skal blot udfylde nedenstående formular og så vil du modtage rejseforslaget pr. mail indenfor 2-3 hverdage.

Booking formular

Går du og drømmer om at opleve USA og nærmere bestemt Florida, hvor du finder både Miami, Key West og det berygtede Everglades?  Så er dette blogindlæg lige noget for dig. Catrine tog i sommeren 2017 på det hun selv kalder for en klassisk Florida-tur og den oplevelse vil hun fortælle lidt mere om i dette blogindlæg. God læselyst.

Skrevet af: Catrine Poulsen

Jeg var så heldig at blive inviteret 16 dage til skønne Florida, i sommers, med min gode veninde, hendes mor, far, storebror og kæreste. Det er første gang jeg var i USA, men heldigvis ikke den sidste – den står nemlig på 14 dages studietur til Miami til marts :D!!! Men hvor er folk virkelig bare skønne og i den grad imødekommende (der kunne danskerne altså lærer noget). Jeg tror det var en ret klassisk Floridatur, vi var på. Den startede i Miami Beach et par dage, for lige at lande efter flyturen, men vi var desværre vildt uheldige og havde dårligt vejr de dage.. Så vi kørte meget rundt og så Miami gennem bilruderne. Alt er bare så stort derovre, vanvittige huse og biler!! Og så blev der også shoppet en del, for hvad skal man lave, når der bare er gråt. Morgenmaden spiste vi altid ude og det fungerede rigtig godt, lige præcis i Miami. Pura Vida, kan anbefales!!

Florida

Efter dage med shopping, shopping og mere shopping, kørte vi nord på og tog en dag i Kennedy Space Center. Vi må have ramt en god dag, for der var ikke sådan overdrevet mange mennesker – men puh, man var træt om aftenen, alle de informationer vi fik fra start til slut. Det skal dog siges, at måden det blev informeret på og hele ”parken” er jo imponerende og virkelig gjort spændende!! Dagen efter peakede mit liv, uden tvivl. Vi skulle i DISNEY WORLD, eeeeej man blev 10 år igen!!! Det var alt lige fra da vi ankom kl 10, til da vi sejlede væk fra Disney World kl 21:30. Da vi kommer ind i parken, så starter showet foran slottet og jeg er fuldstændig solgt, det var som at være med i filmene og sådan forsat det hele dagen, den ene mere fantastiske oplevelse efter den anden. Bare den måde som personalet er på, et kæmpe overskud og massere af smil. Vi var der bestemt ikke på grund af forlystelserne, for så skulle vi helt sikkert have valgt Universal Studios. Men det kan dog anbefales at man henter deres App, hvor man så 30 dage inden kan vælge tre forlystelser, så man springer den lange kø, på måske over to timer, over. Det var vi i hvert fald vildt glade for! Afslutningen på dagen bestod af aftensmad i parken, hvor tigerdyret, æsel og grisling gik rundt mellem os. OG et kæmpe fyrværkerishow som overgår alt i løbet af dagen, af dimensioner. Det var med de fineste sange, matchende lysshow op af slottet og det smukkeste fyrværkeri i baggrunden og så fortsatte det nok i 20 minutter – tænk lige at de gør det hver aften?!??!! Det er så vildt.

Florida Florida

Nu stod den heldigvis på tre hele dage, kun liggende. Vi ankom til et vildt skønt hotel på Captiva Island, Tween Waters Inn. Nu havde vi forinden havde haft fem dage med knald på, så alle trængte vidst til ro og hygge. Hotellet ligner ikke noget særligt på hjemmesiden, men personalet er fantastisk!!! Der er vand på begge sider af hotellet, vanvittig lækker morgenmad, hvor der både var buffet og man kan bestille ala carte. Om aftenen er det en rigtig eksklusiv restaurant med lækker mad og god stemning. Hvis man skulle være så heldig, at være på disse kanter en dag, bør man svinge forbi Doc Ford’s Rum, Bar & Grille ude på Sanibel. Virkelig god mad, men mest af alt havde vi måske nok verdens skøreste tjener!! Hun var indbegrebet af en rigtig Amerikaner.

Transporten var heldigvis intet problem, da vi havde fået lejet nogle rigtig lækre biler! Så afsted med os til Key West. Vi kørte gennem Everglades National Park og kørte ind i en lille by, hvor alle husene var hævet 2 meter over jorden, på grund af krokodillerne. Vi besøgte Gator Park, hvor vi var ude at sejle med airboat, mega fedt!! Vi kørte lidt væk fra hovedvejen, for at finde et sted, som ikke var så turistet igen. Tog en overnatning i Key Largo og kørte afsted mod Key West, meget tidligt næste morgen.

Florida

Key West er jeg stor fan af, allerede efter få timer, var jeg så vild med den! Kæmpe kontrast til Miami, som bare er et overdåd af lækre hoteller og vilde biler. Vi boede tre dage på Ocean Key Resort, som ligger i den ene ende af Duval street (hovedgaden, som går fra den ene kyst, til den anden) Stemningen i byen er mega fed, marihuana lugt og folk der bare er max lazy. De fleste huse har verandaer, hvilket er super hyggeligt og virkelig sydstatsligt! De har en cafe hvor der hænger 1$ sedler over alt, som gæster har sat op, lidt sjovt haha. Ellers var det igen, primært afslapning og udforske byen, blandt andet Ernest Hemingway’s hus og stamcafe/bar og de forskellige cafeer.

Til sidst havde vi booket tre nætter på Shelborne South Beach og nu kunne det vidst ikke blive mere Miami Beach style. Vi ankom om torsdagen og fredag og lørdag, stod den ellers på poolparty på hotellet med vanvittig højt musik af en dj, drinks, flamingofest og amerikanere som tog SÅ mange selfies, haha!! Det var skide sjovt. Turen skulle selvfølgelig afsluttes med en middag i Versace’s hus og hvor var det smukt! Det var nok lige så meget huset, som det var maden, der var en oplevelse denne aften. Skøn afslutning, på en vildt dejlig ferie.

Nu glæder jeg mig bare allerede til, at skulle der over igen.
Det var lidt om min tur til Florida, kolde knus fra Catrine.